Ahad, Disember 06, 2009

PBRS TERIMA AHLI DAN TAMBAHAN CAWANGAN BARU


TERIMA… Kurup menerima borang keahlian dari John Mondolok ke parti PBRS

Oleh: ROZIE JUMAT

PARTI Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) N.36 Kemabong menerima seramai 760 ahli baru dengan penambahan 24 cawangan baru dalam satu majlis penyerahan sempena Mesyuarat Tahunan parti itu di sini.

Mewakili ahli baru itu, John Mondolok berkata, mereka menyertai PBRS sebagai kesinambungan perjuangan politik dan memilih PBRS kerana parti itu merupakan sebuah parti yang memperjuangkan nasib-nasib kaum Bumiputera khususnya suku kaum Murut.

John yang menyerahkan borang kepada Presiden PBRS Tan Sri Joseph Kurup yang merasmikan mesyuarat tahunan gabungan PBRS N.35 Melalap dan N.36 Kemabong berberkata, beliau dan penyokongnya telah membuat penelitian dan penilaian terhadap parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) dan menyedari PBRS adalah parti yang sesuai bagi mereka.

“Parti ini telah membuktikan keikhlasan dalam memperjuangkan nasib Bumiputera di negeri ini. Penyertaan saya ke dalam parti ini bukan kerana rasa kecewa pada parti lama, sebaliknya kerana demi meneruskan perjuangan ,” kata John.

Dalam pada itu Presiden PBRS, Tan Sri Joseph Kurup berkata, perjuangan PBRS adalah untuk memaju dan menjaga golongan Bumiputera seperti suku kuam Murut yang merupakan penduduk utama di kawasan pedalaman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Link Within

Related Posts with Thumbnails